Wednesday, February 14, 2007

. . . ο χ ι α λ λ α ψ ε μ α τ α . . .

MIXALHS DELTA - ANALYZA

Πρωινό ξύπνημα.
Τηλέφωνο. Η γιαγιά… θέλει να μου ευχηθεί...
"χρόνια πολλά"…
τσαντίστηκα επειδή με ξύπνησε?
Ή μήπως λόγω της ευχής…
Τι έφταιξε κι εκείνη…
χαίρεται που ερωτευόμαστε οι νέοι…
έχει ξεχάσει πώς είναι ο έρωτας…
έχει ξεχάσει και πόσο πονάει…

Όλη τη μέρα προσπαθώ να μη σκέφτομαι…
Διάβασα πιο πολύ από κάθε μέρα! 9 διαφάνιες σχεδόν…
δεν είναι πολύ… δεν είναι καν αρκετό…
είναι όμως πιο πολύ από τις άλλες μέρες…

Το γραφείο μου είναι μπροστά στο παράθυρο.
Και σήμερα είχε ήλιο… άνοιξα τις κουρτίνες και χάζευα το φως…
το φώς που έκανε παιχνίδια με οτιδήποτε…

Θα μου άρεσε να ήμουν φως..
να πέφτω πάνω στα αντικείμενα και να τους αλλάζω το χρώμα…
να κάνω κι εγώ παιχνίδια.. με οτιδήποτε…

όχι… όχι με οτιδήποτε.. μαζί του!
να τρυπώνω στα μάτια του και να τα θολώνω…
να μπορώ να τον χαϊδεύω… και να του αλλάζω το χρώμα…
να του ξανοίγω τα μαλλιά…
να του κοκκινίζω το δέρμα…
να μπορώ να τον ζεστάνω…

ναι.. έτσι ίσως μπορούσα να τον ζεστάνω…
είναι μια παγοκολώνα…
του το είπα…
και δεν αντέδρασε ούτε σε αυτό… απλά με κοίταξε… για ένα δευτερόλεπτο… όχι…
όχι για ολόκληρο δευτερόλεπτο..
ίσως για μισό… ίσως και για λιγότερο από μισο…
και μετά… μετά κοίταξε μπροστά…

του είπα: “Πώς αντέχεις να είσαι τόσο παγοκολώνα?”…
...και του κρατούσα το χέρι…
κι εκείνος…
τίποτα… ένα βλέμμα.. για ένα κλάσμα…
και μετά πάλι μπροστά…
ο ατάραχος…
σκεφτόταν κάτι άραγε? Ένιωσε κάτι…?
δεν μπόρεσα να καταλάβω… δεν θέλω να συμπεράνω… αφού ξέρω… θα συμπεράνω αυτά που θέλω..
ποιο το νόημα…?...

σήμερα θυμήθηκα μια μέρα που ήμουν μικρή…
….δηλαδή… και τώρα μικρή είμαι… και πάντα μικρή θα είμαι… αλλά τότε έμαθα κάτι…
θυμήθηκα τη μέρα που έμαθα ότι δεν υπάρχει άγιος Βασίλης…
στενοχωρήθηκα.. ένιωσα χαζούλα και αφελής… και σταμάτησα να περιμένω δώρα…
και ακόμα έτσι κάνω!
Δεν περιμένω ποτέ δώρα! Πάντα αγοράζω αυτά που θέλει ο εαυτός μου!
Του κάνω εγώ δώρα! Γιατί… ποιος θα βρει να μου πάρει αυτά που θέλω ακριβώς… τυχαίνει καμιά φορά… να μου πάρουν ένα όμορφο δώρο… και χαίρομαι πάρα πολύ τότε… αλλά δεν τυχαίνει συχνά… και γι’ αυτό... δεν το περιμένω…

Δεν πιστεύω στον άγιο Βασίλη… εδώ και πολλά χρόνια.. δεν τον περιμένω…

Από την άλλη μου αρέσει πολύ να κάνω δώρα… μου αρέσει να μαθαίνω τι θέλουν οι άλλοι και να τους το παίρνω εγώ! Και πάντα όταν δεν γιορτάζουν… και δεν έχουν γενέθλια… και δεν είναι Χριστούγεννα…
θέλω να κάνω εκπλήξεις…
Εγώ όμως έχω πάψει να περιμένω τις εκπλήξεις.. Γιατί?

Γιατί.... αν αφήσω τον εαυτό μου να τις περιμένει… θα τις περιμένει συνέχεια… και θα λυπάται όταν δεν συμβαίνουν… και θα απογοητεύεται… όπως τότε… με τον άγιο Βασίλη…

Θα μου πεις τώρα… τι σχέση έχει ο άγιος Βασίλης και τα δώρα… που κολλάνε αυτά με το πρωινό τηλεφώνημα και με τον κύριο παγοκολώνα…
Κολλάνε…!
Ποτέ δεν έδωσα πολύ σημασία στον Βαλεντίνο!
Δηλαδή οκ… όσοι θέλουν να γιορτάσουν ας το κάνουν…
το έκανα μια φορά! Γιόρτασα!
Περιφερόμουν με ένα τριαντάφυλλο στο κέντρο της Αθήνας..
είχα πάει και σινεμά με το αμόρε και δεν είδαμε καθόλου ταινία!
Πλάκα είχε… :)
…θυμήθηκα τη μέρα που έμαθα ότι δεν υπάρχει άγιος Βασίλης γιατί…
Σήμερα νιώθω πως δεν υπάρχει καν ο Βαλεντίνος… Αποφάσισα να τον απορρίψω…

Δεν μπορώ να γίνω φως…
Και δεν μπορώ να τον ζεστάνω αλλιώς…
Αυτός όμως..?
Αυτός μπόρεσε να με παγώσει…
Δεν λυπάμαι πια… Ούτε έκλαψα πολύ…
Σταμάτησα να κοιτάω το κινητό μου. σταμάτησα να τον περιμένω... Σταμάτησα να περιμένω.
Θα δω και την ταινία απόψε..
Την πρώτη φορά που πήγα σπίτι του, πήγα για να δούμε μια συγκεκριμένη ταινία…
αλλά δεν την βρήκαμε… και είδαμε μια άλλη…
Θα την βλέπαμε μαζί την ταινία… έτσι είχαμε πει…
θα έψαχνε κάθε μέρα στο dvdάδικο μέχρι να την βρει… έτσι του είχα πει…
και περίμενα να το κάνει…
Δεν ξέρω αν το έκανε.. την ταινία πάντως δεν την είδαμε…

Την ταινία την βρήκα εγώ…
όχι επειδή ήθελα τόσο πολύ να την δω και έψαχνα κάθε μέρα… όχι όχι… δεν ήθελα και τόσο πολύ να την δω… απλά ήθελα να την δω μαζί του! Γι’ αυτό την πήρα την ταινία…
την έχω σπίτι μου τόσο καιρό… εδώ την έχω τώρα που γράφω… εδώ πάνω στο γραφείο μου…

Δεν θέλει να την δούμε μαζί…
Δεν μου το είπε... αλλά το ξέρω...
«Δεν θέλω να την δω μόνη μου…», του είπα… και δεν απάντησε...
Δεν θέλω… Αλλά θα την δω..
Απόψε.
Μόνη μου.

Και μετά… μετά θα είμαι κι εγώ για κείνον μια παγοκολώνα…

Δεν περιμένω τίποτα. Δεν υπάρχει άγιος Βασίλης. Δεν υπάρχει Βαλεντίνος.
Φτάνει πια!
Δεν υπάρχουν πρίγκιπες, πριγκίπισσες, βάτραχοι, κύκνοι, μήλα, χιονάτη, σταχτοπούτα…
Τα παραμύθια, αλήθεια, γιατί έχουν πάντα καλό τέλος….
Γιατί μου έλεγες κάθε βράδυ ψέματα γιαγιά…?

Υπάρχουν εξωγήινοι… και νετρίνα… και πλανήτες που δεν θα δω ποτέ… και πλάσματα που δεν φαντάζομαι καν ότι υπάρχουν… και άνθρωποι που δεν θα γνωρίσω ποτέ…
και μπορεί να μην ερωτευτώ ποτέ ξανά!
Μπορεί να μην ξαναθελήσω…
λάθος... υπερβολές... δεν μπορεί να μην ερωτευτώ ποτέ ξανά...
μπορεί να μην ερωτευτώ ποτέ ξανά έτσι..
έτσι τρελλά...
δεν μου αρέσει ο πόνος…

Θέλω να ακούω τραγούδια..Να κοιτάζω ανθρώπους..Να χαζεύω τοπία..Να παρατηρώ..Να νιώθω..
Να νιώθω συνέχεια! Με τις αισθήσεις… όχι με την καρδιά…
Μου αρέσει να νιώθω…
Αλλά όχι με την καρδιά!
λάθος... πάλι... Όχι ότι δεν μου αρέσει να νιώθώ με την καρδιά…
μου αρέσει να νιώθω με την καρδιά.. Αλλά όχι τον πόνο…
η καρδιά τον νιώθει πολύ έντονα τον πόνο… …όχι άλλο… όχι πάλι!...
Συγγνώμη που σου φώναξα γιαγιά…
Άλλα μου έλεγες ψέματα κάθε βράδυ…
Μου είπες ψέματα και σήμερα το πρωί…
Και έχω θυμώσει…
όχι μαζί σου γιαγιά... με τα ψέματα έχω θυμώσει... φτάνουν τα ψέματα…
Θα μου περάσει…
Ίσως αύριο!

8 Comments:

Blogger Bliss said...

δεν υπαρχουν τετοια...ουτε ψεμματα ουτε αληθειες....
υπαρχουν στιγμες που μας κανουν αλλοτε ετσι κ αλλοτε γιουβετσι

οποιος δν εμεινε μαζι σου σημαινει δν ειχε τπτ να σοθ δωσει και νασου προσφερει
μην το παιρνεις ως απογοητευση
παρτο ως κοπλιμεντο...
οτι απλα ηταν λιγος για σενα!

:***

10:52 PM  
Blogger tam-tam-tam said...

Kataigistikh...apeleu8erwtikh...alh8inh..yiamia akoma fora!Mesa ap to blog sou 3afniazomai sunexeia yiati duskoleuomai na sundesw tetoion oistro me thn cassy who's the girl next door...Kalos o erwtas,alla kaluterh h gohteia.Yiati gohteia sou askei sigoura o allos enw erwta "sou askei" telika ...to mualo sou.Kai nai,o ah basilhs de zei..den sto dei3a sthn photo pou sou steila????? :P Twra yia ton ah-valentineio,den eixa na sou steilw kapoio analogo apodeiktiko stoixeio opote o,ti kai na pw..Ena exw na pw(pou den einai peritto kai einai to tragoudi me to opoio summetexw sthn eurovision....WITH LOVE YOU FIGHT THE LONELINESS,YOU TOUCH THE SKY ABOVE! Mmmouts sis!

3:47 AM  
Blogger bereniki said...

*bliss:
ni! k 3eroume kala oti meta, otan hremeis, blepeis pws autes htan oi pio entones k shmantikes stigmes... stigmes gemates zwh... m*l*kia alla telika etsi einai!
swsta ta les alla poios antexei to oxi? k eidika otan den uparxei logiki eksigisi se auto... eimaste ligaki egwistries oi gunaikes genikws.. ki egw ligo parapanw ;) apla it takes time... mouts!

*tamtamtamta! :P
sis de se pisteuw! phges k eftia3es profile? ANTE FTIA3E K BLOG NA ANTALLASSOUME PERITOLOGIES! :p
... re su... ki egw ksafniazomai wres wres... dbz px twra to xtesino post k lew... EGW TO EGRAPSA? ma ti skeftomoun?
eipame... ektos apo kuklothumiki eimai pleon k pollapli proswpikotita ;)
..oso gi'auto me th gohteia k ton erwta... polu swsto... ah bre sis telika les ta pio swsta... den les polla k den milas panta... alla otan to kaneis ta spas! ;)

...kala mh me briseis den exw akousei kan ta tragoudia tis eurovision... den ta paizei sto rock fm gmt :( k exw kopsei thn tv!
ti na pw... mhpws na mou ta grapseis k na mou ta steileis se cd? parepiptwntws to cd sou to akouw sxedon kathimerina...eee oxi oloklhro.. ;) to akouw pantws!
mouts! :)
*****

4:32 PM  
Blogger Sigmataf said...

Με τέτοιο ποστ, στάνταρ ξαλάφροσες.

4:41 AM  
Blogger Nam3l3ss said...

Όταν είμαστε παιδιά, οι γονείς και οι παππούδες μας φτιάχνουν μια όμορφη φούσκα, στην οποία μας βάζουν να ζήσουμε μέσα επειδή (λανθασμένα) φοβούνται μήπως πονέσουμε.

Μεγαλώνοντας, συνεχίζουν να την υποστηρίζουν γιατί δεν μπορούν ξαφνικά να μας κόψουν την παροχή οξυγόνου (φοβούνται μην πάθουμε κάτι).

Τελικά, οι μόνοι που πληγωνόμαστε είμαστε εμείς που δεν αντέχουμε το οτι η πραγματικότητα δεν είναι αυτό που μας υποσχέθηκαν και μας παρουσίασαν.

And then we hate them...
(and love them)

12:15 PM  
Blogger CrazyCow said...

This comment has been removed by the author.

4:17 PM  
Blogger CrazyCow said...

Ρε συ Βερενίκη... Το έχω σκεφτεί τόσες φορές αυτό που περιγράφεις και ξέρεις τι μου έρχεται στο μυαλό μιας και ανέφερες τη γιαγιά σου; Τη δική μου γιαγια, μια γυναίκα που εδώ και 50 χρόνια μαλώνει με τον άντρα της αλλά κάθε μέρα βρίσκει και κάτι καινούριο για να τον παινέψει... κάτι καινούριο για να τον αγαπήσει. Μήπως δεν φταίνε τα παραμύθια που μας φαίνονται τόσο απόμακρα, αλλά εμείς οι ίδιοι που μέρα με τη μέρα απομακρύνουμε την πραγματικότητά μας από αυτά; Δεν υπάρχουν ούτε πρίγκιπες ούτε νεράϊδες κ ξωτικά, ούτε μαγικά φίλτρα... υπάρχει όμως ο ενθουσιασμός, ο θαυμασμός, το πάθος, ο έρωτας, η αγάπη... όλα αυτά που η δική μου γιαγιά μέχρι σήμερα αισθάνεται για τον παππού μου... και πως να την κατηγορήσω για τα παραμύθια που μου έλεγε όταν ήμουν μικρός, όταν βλέπω ότι έχει φτάσει 75 χρονών και ακόμη σ'αυτά πιστέυει; όχι στα παραμύθια... αλλά στον ενθουσιασμό, στον θαυμασμό, στο πάθος, στον έρωτα, στην αγάπη... Μήπως τελικά φταίει το δικό μας "μισο-άδειο ποτήρι" και όχι το "γεμάτο" (ούτε καν μισο-γεμάτο) των παραμυθιών;

Υ.Γ. Ωραίο τραγούδι ;)

7:52 PM  
Blogger bereniki said...

*sigmataf:
arketa.... :) :*

*nam3less:
...den 3erw an exw kataferei na misisw an8rwpo sti zwi mou... exw prospa8hsei alla den 3erw an to xw kataferei... oute na 8umwsw mporw gia polu... kuriws apogohteuomai, lupamai kai plhgwnomai... nomizw oti otan se bazoun se auti ti fouska pou perigrafeis... apla den sou ma8ainoun na miseiw, na 8umwneis ktl... apla ola ekei einai teleia kai kapoia sunais8hmata den uparxoun mesa sou... meta omws... ouf! :)

*crazycow...
sumfwnwn apoluta mazi sou..
k panta blepw to pothri gemato... eimai polu 8etikh k eukola ksexnaw poso eukola plhgwnomai... k eukola briskw logous gia na en8ousiazomai me tous an8rwpous... apla oi an8rwpoi polu eukola plhgwnoun tous allous an8rwpouw... k to pothri olo k adeiazei... elpizw na bre8ei kapoios san ton pappou sou prin to pothri mi na ftasei katw apo th mesh... giati meta mporei k na einai arga...
de me enoxloun toso ta paramu8ia... oso to oti h zwh den einai paramu8enia... oxi pia...
mats :)

*****

1:32 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home